Сьогодні ми проведемо незвичне інтерв’ю з керівником агрономічної служби АХТ– Сергієм Богомазом, схоже більше на бліц.
«Агрохімічні технології» – бренд постпатентних засобів захисту рослин, якийіснує на українському ринку більше 10 років. Площа землі, обробленої пестицидами АХТ, щорічно зростає. За результатами досліджень незалежних аналітичних агенцій компанія посіла 1 місце за обсягом імпорту генеричних засобів захисту рослин, а долю препаратів Агрохімічних технологій оцінюють в 5,2% від загального ринку ЗЗР (в тоннах продукції). У перерахунку кожна 20 каністра ЗЗР в Україні – це препарат АХТ!
Добрий день, Сергію. Сьогодні я пропоную Вам альтернативу типовому інтерв'ю. Я наводитиму вам певні цитати, і про компанію, і про більш особисте – а Ви поділитесь своїм ставленням до них. Такі собі бліц-питання. Це буде цікаво нашим читачам і, я певна, вам теж. Давайте розпочнемо!
1. Марк Твен говорив, що є «Два найважливіших дні у твоєму житті: день, коли ти з’явився на світ, і день, коли ти зрозумів навіщо». Ви вже це зрозуміли?
- З дитинства знав, що моє покликання – агрономія. Інакше у родині спадкових агрономів бути не могло. Люблю свою роботу за відчуття вільного творчого процесу при вирішенні складної задачі і радість, коли все складається в успішний результат. Агрономи – люди дуже творчі. Потрібно імпровізувати, генерувати ідеї, випробовувати їх, тримати в голові велику кількість даних і правильно їх поєднувати.
- Неможливо бути хорошим спеціалістом, якщо ти не любиш свою роботу, і неможливо бути хорошим агрономом, якщо ти не любиш землю! В агрономічній службі АХТ є правило: кожний агроном-консультант має вести дослідницьку ділянку, щосезону. Самому розробляти схеми, самому вносити ЗЗР, самому контролювати збір урожаю. Будь-яка теорія повинна виходити з практики, особливо в агрономії.
2. «Коли ти плаваєш разом з акулами, єдиний спосіб вижити – стати найбільш «акулистою» з усіх акул». Цікава ваша думка про агроакул?
- В аграрному бізнесі справді велика конкуренція – особливо серед виробників та постачальників ЗЗР. Це значний виклик для багатьох компаній, але в результаті конкуренції виграє український аграрій – це найголовніше.
- Мультинаціональні компанії задають високу планку якості і технологічності. Для того, щоб залишатись успішною компанією, ти маєш витримувати темп розвитку галузі. АХТ не відстає від конкурентів і вже давно знає правила гри. За 10 років ми увійшли у топ-7 компаній-виробників та постачальників ЗЗР в Україні, 5 з яких – мультинаціональні компанії.
- Наразі АХТ збільшує ресурси на розробку нових препаратів, які будуть задовольняти потреби клієнтів та заощаджувати їх ресурси. У цьому році, наприклад, завершується реєстрація фунгіциду «Цимоксил» та інсектициду «Піризокс». Обидва не мають аналогів в Україні за поєднанням діючих речовин. Окрім цього у розробці ще декілька десятків препаратів, тож на 2020-2021 рік очікуємо реєстрацію близько 6-7 препаратів.
3. «Робіть бездоганно хороший продукт. Ніякий маркетинговий хід або галас в соцмережах цього не замінять». Антон Володькін, засновник Hype Machine. Ви згодні з цією думкою?
- Так, особливо це стосується аграрної сфери. Тут все будується на довірі: якщо препарат не спрацював хоча б на одному полі, завтра про це знатиме весь район. То ані бігборди, ані красиві рекламні слогани, ані соцмережі не повернуть довіри до компанії. Тому ми завжди робили і будемо робити ставку на продукт.
- В ефективності «сарафанного радіо» впевнились на власному досвіді. 10 років в АХТ не було маркетингу – все базувалося на якості наших препаратів, репутації та відгуках клієнтів. Результат – АХТ займає перше місце за обсягом імпорту генеричних ЗЗР. Працює!
4. Читала, що бренд відрізняє компанію від конкурентів, а ребрендинг проводять, коли треба відрізнятися від самого себе в минулому. Що стало приводом для цьогорічного ребрендингу АХТ?
- Дійсно, компанії часто проводять ребрендинг для того, щоб «очиститись» від поганої репутації. У «Агрохімічних технологій» ніколи не було репутаційних проблем. Навпаки, наші препарати вже заробили репутацію надійних та ефективних рішень.
- Принципи та головна мета АХТ незмінні з моменту створення компанії, а новий ребрендинг має лише підкреслити їх.
- Головна задача ребрендингу – допомогти аграрію у пошуку ефективних продуктів. Раніше ми робили акцент на назвах препаратів, кожний з них мав окремий логотип, тому знайти і впізнати препарати АХТ було важко. Тепер можете легко відшукати нас за фірмовою краплею.
5. Символом чого є синя краплина – новий логотип АХТ?
- Останні 10 років ми працюємо над однією задачею – економічно вигідні та максимально ефективні препарати.
- Найважливіша особливість препаратів АХТ – ретельно пропрацьована рецептура. Логотип – це зображення складу наших засобів. У кожен препарат входить від 5 до 10 допоміжних речовин, що забезпечують стабільність, однорідність, проникність, площу покриття препарату і т.д. Як на зображенні, так і в реальному житті кожна крапля засобів АХТ складається з великої кількості компонентів.
6. Британський підприємець Річард Бренсон стверджував, що «Прагнути стати найбільшим брендом – безглуздо. Набагато важливіше стати найбільш шанованим брендом». Ви погоджуєтеся з його думкою?
- Звичайно. Бренд - це міст, який з'єднує покупця і продавця. Він має бути не тільки з гарною обгорткою, а і нести у собі важливі для клієнта цінності. Ми в АХТ створили бренд, який буде задовольняти потреби клієнтів і забезпечить нам надійне партнерство у майбутньому.
- Для нашого клієнта важливо, щоб ЗЗР був стабільно якісним та ефективним. І ми піклуємося про це: розробку рецептур проводимо разом з провідною китайською лабораторією розробки та тестування ЗЗР Jiangsu Agrochem Laboratory, яка співпрацює з декількома міжнародними виробниками ад’ювантів: AkzoNobel, Huntsman, Croda, Rhodia Solvay.
7. «Женіться за ідеєю, а не за грошима, і тоді в кінцевому рахунку гроші самі поженуться за вами», Тоні Шей. В чому секрет популярності АХТ, якщо не секрет?
- Секрет АХТ – бути чесними і відкритими перед клієнтами. Ми завжди відкриті до спілкування та порад. За 10 років АХТ зібрали неабиякий досвід – і ми готові ним ділитися. Зараз в агрономів є відмінний продукт, довіра, і наша допомога у вигляді агрономів-консультантів.
8. Яку цитату ви б обрали? «Побудуйте свою роботу так, щоб вам не довелося мріяти про відпустку» чи «Знаходьте час відпочивати, так як робота є завжди, а життя має тенденцію закінчуватися»?
- Мені пощастило бути одним із тих людей, хто справді любить свою справу і робить все, щоб клієнт залишився задоволеним. Зараз, у сезон, я щодня консультую фермерів з багатьох питань: що вносити, як, коли та які можуть бути нюанси (наприклад, вплив типу ґрунту на роботу препарату).
Ми даємо аграріям ефективні компоненти – препарати – і рекомендації, як їх поєднати в залежності від обставин. І вони можуть врахувати ситуацію на полі: кількість опадів, обробку ґрунту, шкідливі об'єкти, що переважають, культуру-попередника та інші специфічні фактори, і вибрати найкраще поєднання.
Двічі на рік агрономи-консультанти АХТ проводять навчання менеджерів дистриб’юторів. За осінньо-зимовий сезон можемо провести близько 50-60 лекцій. В цей період в рідному місті буваю тільки на вихідних. Знаєте, я справді побудував роботу так, щоб не довелося мріяти про відпустку, але після таких «марафонів» мозок потребує відновлення. Як би ти не любив роботу, головне – витримувати баланс між роботою, відпочинком та родиною.
Дякуємо керівнику агрономічної служби АХТ – Сергію Богомазу за цікаве інтерв’ю і бажаємо компанії «Агрохімічні технології», щоб ваші препарати залишалися стабільно якісним та ефективним.