Комерційний директор компанії «Гектар» Ірина Савчук

Комерційний директор компанії «Гектар» Ірина Савчук

27.02.2019
Гектар

Головний офіс досить молодої компанії на українському агро-ринку, але вже з міцною репутацією надійного постачальника затребуваних посівних матеріалів, засобів для захисту рослин, та різних добрив - це абсолютно особливе місце. Чітко і грамотно структурований простір дивовижним чином об'єднує в собі системну впорядкованість і креативну творчу атмосферу. Банери, що висять на стінах, ілюструють розширений асортиментний ряд продукції від відомих українських і світових виробників, привертають увагу і наводять на думку, що гасло компанії "наш успіх повністю залежить від успіху наших клієнтів", не просто слова. Логічно організовані робочі столи, сучасний дизайн кухні, просторий довгий хол, припарковані по периметру кабінетів гироскутери та гироборди, завдяки яким співробітники швидко долають великі відстані, економлячи свій робочий час. Із зручністю влаштувавшись в ергономічному чорному кріслі, я розмовляю з комерційним директором компанії «Гектар» Іриною Савчук.

Молода, відкрита і доброзичлива керівник успішної компанії сяє, розповідаючи про свою роботу - її щирий інтерес створювати принципово новий підхід організації продажів і бажання професійно реалізовувати головну місію компанії - кожному фермерові повноцінний агрономічний супровід і першокласний сервіс обслуговування, надихають ентузіазмом. Перевіреним на власному досвіді рецептом, що треба бізнесу, щоб не просто вижити, а й вирости в складний економічний період, а також чи важко реалізувати себе жінці в соціальній сфері, та які складові успіху треба мати для успішної кар’єри, про це та інше поділилася з читачами моя співрозмовниця.  

- Ірино, минуло три роки з моменту створення компанії "Гектар". Якими вони були?

- По-різному, десь легко, місцями важко. Але в цілому, ми розвивалися, не стояли на місці, постійно додавали щось нове. За цей час у нас накопичився багаж ідей, тільки встигай все реалізовувати. Експериментальні проекти в технологічному напрямі продумуємо колективно, іноді сперечаємося. Але завжди приходимо до спільного знаменника, який в підсумку приносить очікувані плоди. Зараз удосконалюємо сайт, додаємо оновлення, мобільні застосування, відстежуємо тенденції розвитку, щоб йти в ногу з часом. Ми намагаємося бути ближче до кожного партнера, реалізовувати побажання, допомагати, йти назустріч. Індивідуальний підхід і висока якість роботи - ось те, на мою думку, до чого важливо прагнути завжди.

- На сьогодні у компанії два основні канали продажів - мережевий і оптовий. Який з них вважаєте перспективнішим?

- Ми взагалі стартували з інтернет-магазину і оптових продажів, мережевий канал запустили у кінці цієї зими, якраз потрапивши в сезон. Тому поки складно робити якийсь висновок. Плануємо розвивати цей напрямок також. Політика ціноутворення у нас гнучка, тому партнери завжди можуть розраховувати на консенсус і взаємовигідне співробітництво.

 - Зараз "Гектар" - це більше 10-ти торгових точок, 70 тисяч виконаних замовлень, 20 міжнародних партнерів. У чому секрет такого успіху?

- Напевно в тому, що ми продаємо клієнтам не товари, а готові рішення їх проблем. Намагаємося збудувати роботу так, щоб стосунки стали довгостроковими, і задоволений клієнт наступного разу знову звертався до нас. З очевидних плюсів, це також оперативна доставка та кваліфіковані агрономи, які завжди на зв'язку, можуть підказати, пояснити, дієво допомогти розв'язати проблему, часом навіть з виїздом в поле. Генеральний директор іноді приводить порівняння нашої компанії з аптечною мережею, тільки для фермерів. І це дійсно так. В цілому, без перебільшень можу відзначити, що ми постійно доповнюємо широку лінійку продукції від відомих виробників, і вона користується попитом на протязі цілого року, тому зайвий раз доводити високу ефективність і прибутковість співпраці з «Гектар» не доводиться.

- Знаю, що в перспективі плануєте відкрити свою лабораторію…

-  Зараз вже ведуться підготовчі роботи, але повноцінно плануємо запустити її в наступному році. Це доповнить комплекс послуг, які надаємо клієнтам. У агрономів буде можливість приїхати на поле до фермера, швидко провести необхідні аналізи, запропонувати готове рішення.

- Як складаються відносини з оптовиками та партнерами? Чим залучаєте нових та підтримуєте існуючих?

- У нас постійно поповнюється асортимент, підписуються нові договори з постачальниками. Відносини з партнерами - один з ключових чинників успіху, якому ми приділяємо максимальну увагу поряд з рівнем якості продукції.

- Чи були випадки, коли Вам допомагав у вирішенні ділових питань жіночий шарм?

- Звичайно, були. Але я завжди намагаюся правильно дозувати жіночу  чарівність, поєднуючи її з діловою постановкою питання, та професійними знаннями по тих проблемах, які потребують вирішення.

- Велика компанія - це суттєві кадрові задачі. Хто Ваші спеціалісти? Чи проводитися з ними якесь обов'язкове навчання?

- Ми регулярно проводимо цільове навчання співробітників, але з персоналом ситуація складається не проста. Основне питання сьогодні - це кадрове  голодування, коли працівник не відповідає займаній посаді і вимогам сучасного часу - постійним якісним змінам. Ця вимога, звичайно ж, не закріплена в трудовому договорі, але вона забезпечує постійний розвиток колективу і конкурентоспроможність компанії. Біда в тому, що у багатьох фахівців немає практики, цілісного розуміння процесу. Наразі ми плануємо запускати експериментальний проект - школу з навчання агробізнесу. Вже проведено декілька етапів підготовки, нас підтримало керівництво ВУЗів, які працюють в цьому напрямку в Миколаєві, Херсоні та Одесі. Мета - узяти майбутніх випускників до себе на виробничу практику, з можливістю надалі працевлаштуватися в нашу компанію. Як показує практика, іноді краще взяти людину без досвіду роботи, але з полум’ям в очах, і бажанням вчитися всьому новому, ніж мати справу з топ-фахівцем, який не зовсім підходить під наші бізнес-процеси, і не хоче удосконалювати навички, бо вже має великі амбіції.

- Чим втримуєте своїх фахівців?

- Створюємо комфортні умови, щоб співробітники із задоволенням приходили на роботу. Це стосується не лише облаштування офісу. З боку керівництва компанії до кожного працівника у нас дійсно лояльне ставлення, намагаємося підтримувати в колективі здоровий дух. Цього року було проведено три корпоративних вечірки. Остання - приурочена ювілею компанії. В затишному ресторанчику влаштували невеличке свято для своїх. Були запрошені усі співробітники, не обійшлося без нагород. Провели такий собі "Оскар", вручивши дипломи найкращим в різних номінаціях. Голосування проходило заздалегідь, тобто кожен міг висловити свою думку, та проголосували за того чи іншого кандидата.

- Для керівництва «Оскар» передбачався?

- Так, і це стало приємною несподіванкою. Це означає, що ми на вірному шляху. Головне - любити свою справу. Бути здатним прислухатись до того, що кажуть співробітники та клієнти, - це принципово важливо щоби послуга або продукт залишалися свіжими та інноваційними. Керівництво компанії старається вдосконалюватись, щоб бути здатними надихати співробітників.

- Перелічите навички, якими на Вашу думку повинен володіти сучасний управлінець.

- Аналітичне та структурне мислення, вміння обробляти великий обсяг даних із різних сфер, оформляти інформацію в структурному вигляді, а не просто її аналізувати. Ще важливо вміти спілкуватися і працювати з людьми. Це дуже складний але цікавий процес. Тут треба володіти собою, щоб побачити людину, зрозуміти, як застосувати її можливості і переваги. Уміння довіряти співробітникам також треба в собі виховувати, адже управління - це і є в якійсь мірі майстерність делегувати повноваження. Я прибічник того, що потрібно постійно розвиватися, вчитися чомусь новому.

- Чи можете Ви порекомендувати декілька книжок тим, хто має на меті стати успішним управлінцем?

- Не завадить звернути увагу на книгу Тоні Шея "Доставляючи щастя". Вона буде корисна підприємцям і менеджерам, які прагнуть зробити свій бізнес ще краще. Це одна з найвеселіших, вражаючих і корисних ділових книг, яку я прочитала за останній час. Наразі закінчую читати книгу Кейта Феррацці "Ніколи не їжте наодинці ". Її  написав гуру в області нетворкінгу, американський письменник та професійний оратор. Кейт Феррацці вчить читача спілкуватися, і перетворювати комунікацію на успіх.

 - Яких поширених помилок на Вашу думку краще уникати, щоб домогтися цього самого успіху?

- Помилки - це завжди досвід. В нашій компанії шлях до тих чи інших перемог теж проходив по-різному, десь помилялися, набивали «шишки», але рухалися вперед. Бо якщо не спробуєш, то не дізнаєшся. З того, що хотілося б виправити - це ретельніше підбирати персонал. На одному з тренінгів мені запам'яталася фраза бізнес-тренера: "Якщо в компанії виник попит в працівникові, і ви розумієте, що потрібна якась штатна одиниця - це вже запізно. Треба все робити на випередження". Є віра в те, що після запуску нашої школи з навчання агробізнесу ми нарешті вирішимо гостре питання з підбором відповідних  кадрів. Якісного розвитку в нашій сфері можна досягти тільки при роботі в колективі, коли виникає ефект синергії за рахунок вкладу кожного члена команди. Для нас важливо саме ставлення людини до своєї роботи, бажання постійно розвиватися і вміння працювати в команді.

- У Вашому житті є місце для спорту?

- Так, кожен свій ранок починаю с 50-ти хвилинної пробіжки. У гарну погоду тренуюся на свіжому повітрі, коли часу замало, то займаюся в спортзалі. Оздоровчий біг зміцнює здоров'я, та дає змогу розвивати в собі такі корисні навички, як спритність, швидкість, сила, терпіння. А ще заняття спортом рано вранці заряджають мене позитивними емоціями на весь день.

- Як ви вважаєте, чи може жінка жити цікавим соціальним життям і одночасно бути щасливою в сім'ї?

 - Для мене шлюб - це союз рівних, який заснований на повазі, довірі, дружбі, спільних інтересах. І якщо чоловік і дружина бачать один в одному особистість, поважають інтереси і бажання один одного, то чому б жінці не жити цікавим соціальним життям? Одне іншому не заважає, у всякому разі, сімейне щастя і активну життєву позицію цілком можна поєднати. Я роблю саме так. Звичайно, це можливо при наявності взаємної поваги і любові. Якщо жінка не мислить себе без активної участі в житті міста, регіону, країни - навіщо ж її обмежувати рамками будинку, роблячи тим самим нещасною? Хоча, звичайно, зустрічаються представниці прекрасної статті, яким зовсім не потрібно активного соціального життя поза своїм будинком - вони цілком щасливі в своєму домашньому світі. І це прекрасно - кожному своє! Головне, що хотілося б побажати і чого часом не вистачає нашим жінкам - не бійтеся мріяти, пробувати щось нове. Якщо чогось дуже хочеться, запасіться сміливістю, і почніть діяти!

Автор: Ольга Уставщикова

Ірина Савчук