В минулих випусках нашого журналу ми вже дізналися про компанію «Юг Агролідер». Сьогодні ж в розмові з директором Сергієм Антоненко ми хочемо підбити підсумки минулого 2019 року, обговорити результати діяльності й плани на майбутнє.
1. Добрий день. Сергію Олександровичу, Зима, як Ви знаєте, це «гарячий сезон» закупівлі посівного матеріалу. Серед клієнтів «Гектара» гібриди компанії «Юг Агролідер» користуються неабиякою популярністю. Під яким гаслом пройшов минулий 2019 рік?
Для нас 2019 рік був ювілейний, компанії «Юг Агролідер» виповнилось 10 років. В наш час такий вік компанії викликає повагу та впевненість у партнері. Минулий сезон був не простим, але результатами ми задоволені.
Зима дійсно «гарячий сезон», але в минулому році «зима» наступила пізніше. Це можна пов’язати із зниженням ціни на так звану «товарку». Але ж посівний матеріал соняшника 2018 року повністю реалізований до початку нинішнього сезону. Такий результат ми отримали літом. До речі, влітку ми задовольнили потреби українського ринку на сербську озиму пшеницю та озимий горох. Це гарний показник, але цього сезону ми плануємо його покращити та перевершити.
2. Які нові гібриди має «Юг Агролідер»? І в чому особливість кожного з них?
Посівним матеріалом «Юг Агролідера» задоволені. Соняшник витримує спеку та засуху на півночі, видержує вовчок на сході, має високі показники врожайності у центральних, південних та західних областях. І це все за розумну українську ціну. Саме цього потребує сільгоспвиробник!
Але потреби змінюються кожного сезону. В минулому році було складно боротися з вовчком, не використовуючи хімічні гібриди. Ми допомогли вирішити це питання і надали фермеру гібрид Златибор. Найкращий гібрид, що витримав вовчок і гарно показав себе у посівах. Цього року він є лідером з продажів. Друге місце займає новинка НС-Х-6045. Він має генетичну стійкість до A-G+ рас вовчка, та витримує 1,2 л євролайтнінгу на разову обробку.
3. А як проходить процес створення нового гібрида?
Процесом створення займаються більш ніж 100 дослідників сербського інституту NS Seme. Це державний інститут з гарною історією та великими досягненнями в селекції соняшнику, кукурудзи, пшениці та інших культур. Тож інститут виводить нові гібриди, котрі випробовує та експериментально вирощує на різних демо-ділянках.
4. Якою, на вашу думку, має бути державна підтримка вітчизняних селекційних компаній? І чи є якісь зрушення?
Я вважаю, підтримки на сьогодні недостатньо. Вітчизняна селекція соняшнику дуже сильно просіла. Вона не в змозі задовольнити потреби фермерів. Державна підтримка повинна бути схожою на сербську підтримку NS Seme. Цей інститут вважають державним надбанням.
5. Які гібриди у 2019 рокі показали найкращий результат. Хто виявився лідером продажів?
Я би розділив цю відзнаку між двома гібридами. Новинка минулого сезону Златибор був проданий ще восени. А ось якщо дивитися на загальний об'єм та середні показники врожаїв по Україні, фаворитом є НС Таурус. Гібрид зарекомендував себе в усіх регіонах. Лідерство попереднього сезону НС Таурус забирає собі.
6. В минулій бесіді Ви згадували, що плануєте модернізувати завод? Як успіхи?
Доробка насіння є дуже важливим етапом для досягнення високого показника якості посівного матеріалу. На сьогодні якість очищення, калібрування і протруювання забезпечується німецьким профільним обладнанням PETKUS. Ми також пишаємося, що на заводі маємо кваліфікованих фахівців та гарних працівників. На заводі також є міні-лабораторія, працівники якої в короткий термін можуть визначити основні параметри посівного матеріалу.
7. За підсумками фахівців, валовий збір соняшнику в Україні в 2019 році сягнув 14,5 млн тонн, що є найвищим результатом за останні чотири сезони. Яка частка належить гібридам компанії «Юг Агролідер»?
Попит на посівний матеріал компанії «Юг Агролідер» зростає щороку, за що я вдячний своїй команді. Також впевненості додає довіра клієнтів. Ми постійно збільшуємо об’єми та з кожним роком кількість посівного матеріалу зростає. На сезон 2019-2020 ми надамо до 140 тисяч посівних одиниць. Тож, гібриди «Юг Агролідера» закривають понад 250 тисяч гектар. Вважаю, що це непоганий показник.
8. На українському ринку насіння соняшнику активно працюють великі міжнародні селекційні компанії. За рахунок чого Ви витримуєте конкуренцію з ними? І яка була конкурентна атмосфера у 2019 році?
Конкуренція дійсно висока… Ціна на посівний матеріал майже у два рази менша ніж у міжнародних селекційних компаній. А от стосовно якості такого не скажеш. Ми були націлені на співпрацю з малими та середніми господарствами. Та результати наших гібридів проявили інтерес збоку великих господарств. У сільському господарстві зменшився рівень дохідності. Це призвело до того, що навіть великі господарства рахують свої витрати. Адже різницю в ціні краще витратити на добрива. Часи змінюються, не можна залишатися на місці.
9. Чи були у сезоні, що минає, проблеми з фальсифікацією насіння бренда «Юг Агролідер»? Це доволі розповсюджене явище, на яке скаржаться майже всі виробники.
Фальсифікація є і на нашу продукцію. Боротися з нею майже неможливо. Ми вирішуємо проблему своїми покращеннями. Щільність паперу, що використовують для виготовлення мішків. Якість друку та дизайн. На мою думку, краще докладати зусиль на покращення свого продукту, ніж витрачати час на боротьбу з фальсифікатом.
10. Чи змінилася цінова політика на новий посівний матеріал?
Цінова політика залишилася такою ж як і в минулому сезоні.
11. Знаю, що кожного року компанія бере активну участь в агроподіях. Ваші стенди завжди яскраві та інформативні. Які результати участі в таких виставках?
«Юг Агролідер» заздалегідь планує участь в агровиставках, семінарах та спільних демо-полях. Ми націлені на найкращі агровиставки, що проводяться в Україні. Це надає змогу показати, що ми є та ми відкриті. Фермер може проконсультуватись стосовно технологій, новинок та отримати поради перед майбутнім сезоном.
12. Які плани в компанії на 2020 рік?
Хотів би розповісти, але поки що залишу в секреті…