Кас`яненко Ірина Олександрівна, директор компанії «Океан Інвест»

Кас`яненко Ірина Олександрівна, директор компанії «Океан Інвест»

19.06.2019
Гектар

Сьогодні в центрі вашої уваги компанія, що імпортує засоби захисту рослин під власною торговою маркою «Океан Інвест». Забезпечення сучасного українського сільськогосподарського виробника ефективними інноваційними препаратами для захисту рослин, що відповідають найсучаснішим світовим стандартам якості і екологічної безпеки, – основна мета команди досвідчених та висококваліфікованих фахівців. Пропонуємо вашій увазі розмову з директором компанії «Океан Інвест» – Іриною Кас’яненко, яка розвіє міф, що аграрний бізнес – це суто чоловіча справа і розповість жіночий секрет успіху управління великою агрокомпанією.

 

1. Добрий день, Ірино Олександрівно! Давайте знайомитися! Наша «Корпорація Гектар» цього року вперше почала реалізовувати вашу продукцію. Чим займається компанія «Океан Інвест»?

«Океан Інвест» вже 5 років поспіль є постачальником на український ринок якісних засобів захисту рослин, що виробляються на заводах хімічної корпорації «NANJING RED SUN СО, LТD.», яка є одним зі світових лідерів виробництва та експорту агрохімічної продукції. Сучасні виробничі технології і повний контроль якості, впроваджені на підприємствах корпорації «RED SUN», дозволяють виробляти і поставляти на великий внутрішній і на вимогливий зовнішній ринки високоефективні засоби захисту рослин. Важливо відмітити, що вся продукція виробляється з дотриманням світових стандартів (сертифікація GLP, ISO, ІСАМА) та вимог екологічної безпеки виробництва.

Ми не лише постачаємо продукцію, але й надаємо агрономічні послуги клієнтам. Для досягнення аграрними виробництвами України найкращого економічного результату, спеціалісти компанії «Океан Інвест» розробляють та впроваджують комплексні системи захисту сільськогосподарських культур на базі власних продуктів. В команді «Океан Інвест» 10 агрономів-консультантів, які працюють по всіх регіонах України, допомагаючи клієнтам безпосередньо в полі.

2. Зовсім нещодавно Ви представили ребрендинг компанії, який приурочено до п’ятиріччя. Чому Ви вирішили оновити бренд?

Коли молода компанія виходить на ринок, вона має, в першу чергу, подбати про якість свого товару, зареєструвати лінійку продукції, дотримуючись всіх вимог законодавства, обрати надійного виробника, зібрати команду однодумців, зробити велику підготовчу роботу, щоб розказати кінцевому споживачу про свій продукт та на практиці підтвердити його якість і надійність, тобто працювати на своє «ім’я», підвищувати обізнаність споживача с новою маркою, домагатися стабільної якості. Перші 5 років ми серйозно займалися усіма цими задачами і вважаємо, що нам вдалося з ними впоратися. Аграрії знають препарати «Океан Інвест» та радять їх своїм колегам. Сьогодні є чимало господарств, які з року в рік обирають наші продукти.

Проаналізувавши  свою першу «п’ятирічку», ми зрозуміли, що торговій марці потрібні нові якісні зрушення. Вони назріли зсередини і вимагали також зовнішнього вираження. Більше того, ми хотіли глибше розкрити для наших клієнтів зв'язок назви компанії, як з сільськогосподарською галуззю, так і з візуальним оформленням наших товарів та каналів зв’язку: сайту, мобільного додатку, сторінок у соцмережах. Наш новий логотип містить кілька відтінків синього та синьо-зеленого кольорів, що поєднали в собі палітру океанічних просторів та кольори зелених ланів. Оновлені етикетки на каністрах/коробках тепер чітко розділяють продукти за типами. Кожен з них, чи то гербіцид, чи то інсектицид тощо, має свій колір, що мінімізує людські помилки при внесенні.

Наглядно паралелі між полем і океаном демонструє промо-ролик з нагоди ребрендингу, який можна подивитися на сторінці компанії у мережі Фейсбук.

На питання, чому саме така назва у компанії - «Океан Інвест», ми відповідаємо: 

Немає нічого більш постійного у своїх намірах та більш гнучкого у рішеннях, ніж океан. А «Інвест»  - це нагадування, що своїми сьогоднішніми рішеннями ви робите внесок, інвестуєте у свій урожай та взагалі у майбутнє.

Нашій команді дуже імпонує оновлений слоган компанії: «На хвилі захисту рослин», адже він влучно описує чим саме ми займаємося. Він динамічний, свіжий, зрозумілий.

3. У вас досить якісний багаж аграрних знань. Чому вирішили присвятити своє життя аграрній сфері? Можливо, це сімейний бізнес?

Сімейне. Батько усе життя працював головним агрономом, старший брат пов'язав свою кар'єру з сільським господарством (зараз працює у відомій насіннєвій компанії National Sales Manager). До того ж, на момент закінчення школи я мала досить вагомий запас знань від батька та брата, що шкода було б не скористатися цими знаннями та не розвивати їх і надалі.

4. Ким Ви працювали до того, як стали директором «Океан Інвест», чим займалися?

Дякувати Богу, розвиток моєї кар‘єри іде планомірно і в одній сфері. Я вважаю, що це дуже важливо для людини. Вона розвивається в одному напрямку, стає розумніша, сильніша, більш системніша та багатогранна, ніж коли приходиться завжди змінювати напрямки і починати все з нуля.
З 2005 р. по 2007 р., закінчуючи 5 курс інституту, я вже почала працювати головним агрономом в компанії  «АгроАналіз» у м. Каховка.

В 2007 р. мене запросили працювати регіональним менеджером в «Нікерсон-Цваан Україна» по південному регіону (зараз «Hazera») – голландське насіння овочевих культур.

Квітень 2010–жовтень 2015 рр. — старший менеджер з розвитку продуктів та аналітики в «Август-Україна»;

Жовтень 2015–червень 2017 рр. — директор департаменту ЗЗР в «Украгроком»;

Червень 2017–вересень 2018 рр. — начальник відділу маркетингу «Август-Україна»;

І в вересні 2018 власник компанії BKW Group запросив мене очолити компанію «Океан Інвест», яка входить до цїєї групи.

5. Мені здається, що аграрний бізнес – це суто чоловіча справа. Чула думку, що «Жінки розумніші за чоловіків, тому що, знаючи менше, розуміють більше»? Я помиляюся?

Я принципово не дискутую на тему статевого рівенства чи нерівенства тільки тому, що нікто не може статистично реально оцінити жіночі можливості, бо жінка часто віддає перевагу материнству та сім’ї в збиток кар’єрі. Тому на відсотковому рівні це неможливо прорахувати.
Якщо б всі однаково розвивались, вчились, починали працювати безперервно, однаково витрачаючи час на роботу, кар’єру, родину і дітей - то можливо було б про що дискутувати.
Хоча, чесно кажучи, є такє відчуття, що статистика змінилась би суттєво.
Але якщо оцінювати реальні умови, то я знаю дуже багато жінок директорів, агрономів, інженерів, фахівців високого рівня в нашій сфері, які вирішили пов’язати своє життя з аграрним бізнесом. При цьому демонструють високу ефективність та успішно себе реалізують. На мій погляд, така тенденція тільки росте.

6. Уявімо ситуацію, в якій за певних обставин, що від нас не залежать, не склалося б з агробізнесом, яку б Ви сферу обрали?

Ну, враховуючи те, що в сім’ї все було пов’язане із сільським господарством, дуже важко уявити себе кимось іншим. Але коли я навчалась у школі останні класи, то була ідея вступати в медичний університет. Проте навчатись 10 років та залежати фінансово від батьків протягом навчального періоду мене не приваблювало. Тому в 11 класі я все ж таки записалась на підготовчі курси до агроуніверситету (навчання проходило у вихідні) і по їх закінченню вже було вирішено з факультетом та із спеціалізацією. Хоча при інших обставинах я б із задоволенням стала лікарем. Можливо просто не чітко сформулювала мрію: хотіла стати лікарем для людей, а стала лікарем для рослин. Мрія здійснилась, але з похибкою.

7. Знаю, що Ви проходили стажування за кордоном, зокрема у Франції і Великобританії. Розкажіть нашим читачам про свій досвід? Що Вас вразило найбільше? Чого нам варто повчитися у них?

У Франції я проходила спеціалізовану практику з виноробства в родині французьких виноробів. Вони мали 5 гектарів винограднику, власний невеликий завод, підвал для виробництва, а також власну регіональну торгову марку вина. Свій бізнес вони розвивали впродовж 3 поколінь. Виробляли Божоле, червоні і рожеві вина, а також вино Шардоне. Мене вразила любов до свого діла та простота цієї родини. Дуже успішні бізнесмени водночас є дуже відкритими, працьовитими людьми. Вся родина на рівних із своїми помічниками працювала і на зборі винограду, і на заводі, і у підвалі при підготовці тари та в багатьох інших процесах.

У Великобританії, як і багато студентів агровузів, ми працювали за гроші. Я працювала на органік фермі, основною діяльністю якої було вирощування овочів, фруктів, салатів органік. Тому в технології вирощування було задіяно багато ручної праці,  біологічного захисту та органічного живлення.
Ця продукція була дорожчою по собівартості, однак мала свою ціну та свого споживача. Поряд з фермою був магазин, куди зі всього району приїжджали клієнти за продукцією.

На той час досвід був цікавим у тому, що на кожен продукт є свій покупець, головне якісно та ефективно підходити до оптимізації виробництва, ефективного та безперебійного.

8. Скільки на сьогодні препаратів зареєстровано в портфоліо компанії?

На сьогодні портфоліо «Океан Інвест» складається з 30-ти продуктів: маємо лінійку гербіцидів, інсектицидів, фунгіцидів, протруйників, ад’ювантів, десикантів та регулятор росту. Щороку ми відслідковуємо тренди агрохімічного ринку, щоб додати в реєстрацію кілька новинок. Наразі маємо 3 продукти (2 фунгіциди та інсектицид) на етапі реєстрації.

9. На жаль, досвід свідчить, що половина препаратів на ринку ззр фальсифіковані. Зокрема у селах купують пластикові пляшки з рожевою речовиною і продовжують труїти колорадських жуків. Це такий у нас менталітет?

Не зовсім так. Велика кількість препаратів дійсно є підробкою, але далеко не половина. А ось що дійсно є проблемою, так це контрабанда, розкрадання продуктів в господарствах та подальший перепродаж. Також часті випадки, коли купують дешеві препарати, переклеюють етикетку з відомих продуктів та перепродають. Тож важливо купувати ЗЗР у перевіреного та офіційного дистриб’ютора постачальників.

10. Розумію, що робота займає у вашому житті вагоме місце. У вас велика сім’я, двоє діток. Яке у вас хобі? Впевнена, як і для багатьох жінок, сім’я і є ваше натхнення.

Звичайно, сім’я надихає. Після появи дітей ми перестаємо все робити тільки для себе, ми починаємо робити все для них. І саме після появи дітей, хто б що не казав, ми стаємо більш продуктивні, ми починаємо встигати робити більше, чим робили раніше, ми вже більш мотивовані і робимо все якісніше та виваженіше. Але треба бути чесною перед собою, роботі я приділяю більше часу, ніж родині. Не знаю, добре це, чи погано, але так склалося в моєму житті.
Хобі є, звичайно, бо щоб бути продуктивним на роботі треба часом переключати увагу. І щоб бути доброю мамою вдома, треба десь залишати «післядію» робочих моментів, потрібна розрядка.  Останнім часом це біг. Також не дуже активно, бо не вистачає вільного часу, але мене дуже заряджає енергетично, – це мотоспорт та гра на ударних. Хоча….
Я можу відверто заявити, що моя робота для мене – це найулюбленіше хобі, бо я дуже полюбляю те, що я роблю.

11. Які у компанії «Океан Інвест» плани на найближчі 5 років?

Першочергове – це розширювати лінійку препаратів, виходячи з того, які сегменти не закриті системами захисту ряду культур. Для компанії, яка планує розвиватися стратегічно, треба звертати увагу не тільки на ті продукти, які вигідно продавати, або які знають та продають всі компанії, а саме на пакет продуктів, який можна запропонувати клієнту як технологічне рішення.
По друге, стратегічно важливим залишається питання якості продукції, покращення рецептур та технологій виробництва, постійний контроль та перевірка, а особливо умови зберігання та транспортування, бо саме це дуже сильно впливає на якість готової продукції.
Для нас, як для постачальника, дуже важливим питанням є рекламація, тобто  недотримання сільгоспвиробником строків внесення та рекомендацій щодо використання. Таким чином супровід залишається дуже актуальним питанням сьогодення, тому ми постійно розвиваємо та зміцнюємо команду агрономів-технологів, проводимо навчання, закладаємо польові досліди для пошуків відповідей, шукаємо нові рішення, щоб можна було надавати якісні відповіді на питання аграріїв.
 

12. Пані Ірино! Дякуємо за таку плідну розмову та корисні поради. Будьте завжди зайняті. Це найдешевші ліки на землі – і одні з найбільш ефективних! Успіхів у вашому бізнесі!

Дякую за побажання та особливо дякую за те, що обрали нас в партнери!
Будемо старатися, щоб наша співпраця приносила тільки плідні результати, прибутки та сталі врожаї нашим аграріям.

Ірина Кас'яненко