Переглянути просту версію
Директор комерційного департаменту Олександр Лапа

Директор комерційного департаменту Олександр Лапа

06.11.2018
Гектар

 Директор комерційного департаменту компанії UKRAVIT Олександр Лапа:

«Ми акцентуємо увагу на рішеннях, тому що вважаємо, що сільське господарство має бути прибутковим»

В інтерв’ю з Олександром Лапою розмовляємо про основні напрямки діяльності Групи компаній UKRAVIT. Своїми поглядами  на те, чому реформи в українській аграрній науці потрібно починати з вирішення кадрових питань, з якою метою компанія дає «зелене» світло молодим вченим, як ЗЗР впливає на отримання якісного врожаю, та навіщо аграрію потрібно займатися спортом, пан Олександр охоче поділився з читачами журналу «Гектар».

- Олександре Михайловичу, в червні цього року в Черкасах відбулося відкриття «Інститут здоров’я рослин», фінансування якого здійснює компанія UKRAVIT. Точилося багато розмов с приводу того, як саме цей проект планує підтримувати молодих вчених. Що маєте на меті?

- У нас є свої розробки, які потрібно довести до кінця, тому інвестуємо значні кошти в цей проект. Плануємо призначати гранти і персональні стипендії докторантам, аспірантам та молодим вченим, платити гідну заробітну плату. Це дасть їм можливість працювати на благо країни на прийнятних умовах і розвиватися. Я особисто вважаю, що в науково-освітньому напрямі «Інститут здоров'я рослин» - це унікальна практична платформа для досліджень агропроблематики, в тому числі для молодих вчених. Завдяки сертифікованому обладнанню виробництва Японії, Швейцарії, Німеччини і США, ми плануємо проводити фундаментальні дослідження спрямовані на створення особливих засобів захисту та оптимізації живлення рослин, підвищення і відродження родючості грунту, вивчення біологічних продуктів і препаратів.

Ми не плануємо конкурувати з державними структурами - навпаки, відкриті до співпраці і спільних проектів. Маємо на меті забезпечити ефективний обмін досвідом між вченими, підвищувати кваліфікаційний рівень співробітників і працівників, щоб наша державна аграрна наука розвивалася в ногу зі світовими тенденціями. Одночасно в планах інтегрувати Інститут у світове наукове співтовариство. Вже сьогодні проводиться робота по створенню спільних наукових проектів із зарубіжними Науково-Державними Інститутами в агросфері та інших напрямках, щоб втілити в виробництво наші перспективні задумки. 

- Ваша компанія активно популяризує здоровий спосіб життя. Нещодавно було відкрито у Черкасах новий фітнес-клуб. Знаю, що і Ви самі теж все багато років займаєтеся спортом.

- Так, ми здійснюємо постійну підтримку соціальних програм та ініціатив, інвестуємо у розвиток дитячого та молодіжного спорту, впроваджуємо інноваційні екологічні проекти. Щоб бути успішним менеджером треба в першу чергу мати хороше здоров’я. Я багатьох заохотив зайнятися спортом. Сам вже 25 років граю в великий теніс. Це така гра, що вона затягує. Маю членство в Аграрній тенісній лізі України, приймаю участь в турнірах для керівників і фахівців аграрних підприємств. Теніс завжди був, є і буде в тренді, ним захоплюються мільйони людей по всьому світу. Адже ця гра дисциплінує, покращує координацію, реакцію, увагу, стимулює розвиток стратегічного мислення і пам'яті. Тенісисти завжди мають хорошу фізичну форму. Цей вид спорту відмінно розвиває реакцію, роботу в команді, інтелект, інтуїцію, покращує настрій. На мій погляд, не важливо в якому віці людина прийшла у великий теніс, в нас є гравці початківці, яким вже далеко за 50, також активно підключається молодь. В майбутньому плануємо відкриття нових спортивних комплексів, клубів та інших закладів. Компанія здійснює постійну підтримку соціальних програм та ініціатив, інвестує у розвиток дитячого та молодіжного спорту, впроваджує інноваційні екологічні проекти.

- Сьогодні UKRAVIT - національний лідер ринку засобів захисту рослин та мікродобрив. Окрім цього компанія реалізовує новий напрям - виробництво побутових товарів групи паблік хелс. Розкажіть про нього більш докладніше.

- Це товари, які можна використовувати в побуті - засоби захисту від комах, комарів, гризунів. Якість нашої продукції оцінено Європейською комісією. Для нас важливо, що зараз вітчизняна група товарів в цьому сигменті витіснила імпортні продукти. І в магазинах та супермаркетах на полицях кожен може придбати засоби захисту від комах чи гризунів від українського виробника. Таким чином додана вартість багатьох продуктів залишається в Україні. Значну частку в нашому портфелі мають безпечні малотоксичні продукти під ТМ “Аптека садівника”. Загальний обіг цих товарів наразі 10-12 відсотків.

- Чи акцентуєте Ви увагу на розвиток супроводу своїх продуктів?

- Так, задля цього компанія збільшила кількість регіональних представників, наразі їх 18-ть. Стосовно професійності кандидатів скажу, що 30 відсотків із обраних спеціалістів - кандидати наук. Головна їх мета - донести до споживачів переваги наших продуктів, економічну вигоду від їх застосування. Сьогодні для аграрія аспект економічної ефективності, зменшення витрат на виробництво культури і підвищення рентабельності набуває ще більшого значення, оскільки змінився режим відшкодування ПДВ на деякі культури і знизилася їх прибутковість. Тому при вирощуванні культур пошук оптимальних рішень і обов’язкових технологічних елементів, які пов’язані із ЗЗР і мікродобривами, дуже важливий. Чому ще я акцентую увагу на мікродобривах? Тому що ціни на основні добрива у зв’язку з подорожчанням газу зросли, а виведення рослин зі стресу після зими, зі станів, викликаних несприятливими кліматичними умовами, можна здійснити за рахунок позакореневого підживлення саме мікродобривами, що набагато ефективніше, а головне - дешевше.

- Якісні, сертифіковані ЗЗР коштують недешево. Саме тому на ринку з’являються фальсифікати. Як бути аграріям, які вимушені економити і прагнуть отримати при цьому гарний врожай?

- Щоб не втрапити у тенета шахраїв, не ризикувати грошима і врожаєм, важливо купувати потрібні для рослин продукти в офіційних дистриб’юторів компаній-виробників.

- Імпортери та дистриб'ютори в наш час грають важливу роль для великих компаній. Олександре Михайловичу, як UKRAVIT співпрацює з партнерами?

 - Ми цінуємо довіру до нашої компанії. Як приклад, мені подобається в цьому плані налагоджена співпраця UKRAVIT з корпорацією Гектар. Це молода, амбітна команда, у якої є свій стиль оформлення магазинів, якість обслуговування, доступність товару, оригінальні рекламні кампанії, які відрізняються більшою сприятливістю. Мені імпонує гамма кольорів, бренд. Як імпортери, вони приймають ризик, інвестують в маркетинг, розвивають продукт і продажі, щоб забезпечити зростання бренду. При цьому корпорація фокусується на кінцевих споживачах, до яких звертається через різні канали.

Стосовно співпраці - ми пропонуємо широкий асортимент продукції і забезпечуємо гарантовану доставку до дистриб'юторів. Наші служби продажів і обслуговування надають щоденну підтримку, щоб забезпечити клієнтів всією необхідною документацією і технічною інформацією. Ми завжди раді взаємовигідній співпраці. При цьому дотримуємось прозорих механізмів, ведемо діяльність в правовому полі на підставі необхідних нормативних документів, сертифікатів та ліцензій.

- На сьогоднішній день у аграріїв немає чіткого розуміння того, що хвороби рослин дешевше і легше попередити, ніж лікувати.  Щорічно урожай продовольчих культур страждає від шкідників і бур'янів, тому роль захисту рослин важко переоцінити. Як впливає ЗЗР на якість врожаю?

- В Україні три основні зернові культури: пшениця, ячмінь і кукурудза.  Наша країна - один зі світових лідерів в експорті пшениці, тому експортні інтереси стимулюють аграріїв інвестувати більше коштів у виробництво пшениці (включаючи, звичайно ж, захист рослин).  В цілому, це основна тенденція - чим цікавіше культура з точки зору експортного попиту, тим більше фермерів вкладають кошти в її виробництво (оскільки вони впевнені, що отримають прибуток).

Наші менеджери намагаються доносити аграріям всі плюси використання в повній мірі засобів захисту.  Але, на жаль, часто фермерські господарства вважають, що краще приймати рішення про обробку після того, як вони вже побачать поразки рослини тією чи іншою хворобою.  Але ж поки рішення буде прийнято, а необхідні фунгіциди закуплені, хвороба прогресуватиме.  Якщо фунгіцидний захист відсутній - це призводить до часткової або повної втрати врожаю, а також до отримання зерна з низькою якістю - щуплого, легкого, з низькою схожістю, наявністю мікотоксинів.  А це веде до проблеми реалізації товару і отримання доходу.  У розвинених країнах прийнята практика внесення фунгіцидів в певні фази розвитку зернових культур незалежно від наявності хвороб. Така тактика дозволяє попередити хворобу, та отримати максимально можливий врожай.

Важливо розуміти, що застосовуючи засоби захисту рослин (CЗP) фермери закладають фундамент для подальшого підвищення врожайності і поліпшення якісних характеристик вирощуваних сільськогосподарських культур, а також можуть частково нейтралізувати можливий вплив погодних та кліматичних факторів.

- Компанія UKRAVIT позиціонує себе як така, що продає не продукти, а готові рішення для аграріїв...

- Це дійсно так. Ми акцентуємо увагу на рішеннях, тому що вважаємо, що сільське господарство має бути прибутковим. Агросектор - двигун української економіки, і найближчим часом він таким і залишиться. Є довідник, який налічує понад 4000 препаратів ЗЗР, в яких може заплутатися навіть фахівець. Сьогодні рівень інформованості покупця дуже високий. Він може знайти в інтернеті, замовити та купити будь-який товар або продукт. А ось правильно застосувати його покупець не завжди може. І тут величезну роль грає наявність у компанії агрономів-експертів, професійних менеджерів-консультантів, які здатні забезпечити післяпродажне обслуговування, консультації та супровід продуктів. Сільгоспвиробник вважає, що всі продукти в принципі однакові, а різниця лише в ціні. Але він хоче впевненості, що цей продукт спрацює. І завдання наших менеджерів, що супроводжують продукти, - цієї впевненості йому надати. Бо можна купити високоякісне насіння, а зекономивши на техніці, добривах чи засобах захисту, втратити додаткові центнери. У наших найближчих планах створити науково-технічний проект «Сільське господарство - як двигун інновацій України», де буде використаний передовий світовий досвід. 

Автор: Ольга Уставщикова

 

Лапа О. М.