img

Директор ТОВ «Корпорації Гектар»

19.12.2018 Віталій Левченко

- Віталію, як давно Ви працюєте в компанії? Чи вдалося реалізувати цілі, які ставили для себе?

- На посаді директора я працюю три роки. Свій шлях наша корпорація починала з продажів в інтернет магазині. Весь зароблений прибуток вкладали знову у товар, про інші інвестиції могли тільки мріяти. У мене і мого друга Олексія Делі, який зараз генеральний директор і власник ТОВ «Корпорації Гектар», було багато ідей. Відсутність фінансування нас не лякала, навпаки, стимулювала реалізувати всі мрії в життя. І зараз бачу свої цілі та завдання - розвинути бізнес і ті досягнення, якими ми, як інноваційна компанія, по праву пишаємося. Це все успішно реалізовую.

- Як починався Ваш бізнес?

- Перші місяці, коли ми приїжджали до постачальників зі своїми креативними пропозиціями, нас ніхто не сприймав серйозно. Вважали і мене, і Олексія трохи божевільними диваками, коли починали розповідати про свої неординарні рішення та задумки. Нам хотілося створити всеукраїнську мережу агромаркетів, де аграрії могли б купити якісний товар. Я сам зі звичайної фермерської родини. У батьків 100 гектар землі, на якій вони вирощують соняшник, пшеницю,ячмінь. Знаю не з чуток про складнощі, з якими стикаються сільгоспвиробники. І коли в 2017 році нам вдалося відкрити перший агромаркет з такою ж назвою як і компанія - «Гектар», то мої батьки стали в ньому і рецензентами, і першими покупцями. Підказували, що потрібно фермерам, які місця на прилавках краще залишити під дрібне, а які виділити для великого фасування.

- Успішний старт дав свої результати?

- Так, на сьогодні у нас мережа з 10 агромаркетів по Миколаївській, Одеській областях. Сільське господарство - це один з перспективних сегментів в нашій країні. Звичайно, конкуренція велика, але це підбадьорює не зупинятися на досягнутому, йти вперед. На сьогодні у корпорації укладені договори з міжнародними партнерами, а це розширює можливості і дає нашим клієнтам гарантію стабільності. Ми постійно шукаємо перспективи для розширення бізнесу, інвестицій, впровадження нових рішень, які укладаються в нашу бізнес-модель супроводу клієнта.

- Як Ви перетворили свої ідеї в прибутковий бізнес? Що сприяло цьому?

- Основні складові успіху - це правильно сформульовані завдання, аналітична робота, розподіл обов'язків, колективне обговорення проблем, нестандартне вирішення технічних питань і відповідальність за результат. Коли корпорація «Гектар» тільки увійшла на ринок, партнери не ставали в чергу і не поспішали укладати з нами контракти. Тому ми знаходили дистриб'юторів, брали товар у них. Коли дистриб'ютори бачили, що «Гектар» нарощує обсяги, то багато хто намагався списати нас з рахунків - дзвонили безпосередньо нашим великим клієнтам, пропонуючи купувати товар у них, в обхід корпорації.

- На жаль, у нас в країні практично немає культури бізнесу, культури взаємодопомоги.

- На мій погляд, переломити цю ситуацію зможе тільки зміна поколінь - коли людей, які зараз керують економікою, змінить молодь.

- Правда, що вже на старті окремий бюджет прибутку в «Корпорації Гектар», виділявся під рекламу?

- Так, ми прагнули, щоб корпорація стала брендом. Наразі «Гектар» помітна на ринку компанія, постачальники приїжджають до нас в офіс, підписують контракти. Зараз у «Гектар» більше 10 міжнародних партнерів, і ми не зупиняємося на досягнутому.

- Швидкість завоювання ринку вражає... Цілі і завдання, поставлені Вами на 2019 рік, настільки ж масштабні?

- Так, ми не будемо зупинятися на досягнутому. Плануємо майже в два рази, в порівнянні з цим роком, збільшити обсяг продажів.

- Це завдання не просте...

- Але реальне. Ми сподіваємося на успіх, спираючись не тільки на високі темпи зростання обсягів продажів, але і виходячи з розширення асортименту.

- Однак широтою асортименту можуть похвалитися багато компаній, а домогтися таких результатів вдається не всім.

- Дійсно, очікуваний приріст обсягів продажів досить високий. Але реалії життя такі, що гідне місце під сонцем неможливо зайняти без здорових амбіцій. До того ж, мою думку і життєву позицію повністю поділяють і підтримують всі співробітники корпорації та керівництво.

- У процесі розвитку бізнесу, напевно, виникають складнощі. Як Ви з ними справляєтеся?

- Мені подобається, коли в житті присутні «виклики». Вважаю, що якщо у людини є сильне бажання, то вона завжди знайде вихід з будьякої ситуації. Питання, що виникають, ми обговорюємо на нарадах колегіально. Усі підключаються до дискусії, озвучують свої варіанти і пропозиції, а потім разом ми обираємо щось одне і втілюємо в життя. Таким чином, на сайті нашої компанії hectare.com.ua вже запущені і функціонують онлайн кабінети для суб-дистриб'юторів. Кожен має доступ до інформації про наявність товару, може побачити залишки на складах та оцінити роботу менеджера, який його обслуговує.

- Зараз на українському агроринку одночасно існують: продукція вітчизняного і зарубіжного виробника, поставки з Китаю та інших країн, контрафакт, посівний матеріал і ЗЗР невідомого походження. Як би Ви охарактеризували цей «гібридний» ринок? У чому криється небезпека для аграріїв? Ваш прогноз: як розвиватиметься ситуація, кому віддадуть перевагу фермери і чому?

- Затоварення ринку продукцією сумнівного походження - це природна реакція постачальників на бажання фермерських господарств купувати продукцію з низькою ціною. Я впевнений, що ми переживемо ці непрості часи, і ринок переорієнтовується на якість. Аграрна галузь розвивається не так швидко, як, наприклад, ІТ-технології. Фермерам потрібен час, щоб побачити віддалені результати і зрозуміти, як багато вони втрачають і чим ризикують, коли набувають неякісну продукцію.

- Що Вас стимулює рухатися вперед?

- Оптимізм і віра в майбутнє. Ми група однодумців, саме злагоджена робота команди дозволила нам за відносно короткий період часу від ідей перейти до реального їх втілення, досягти успіху. Наша гордість - це наші люди: креативні, небайдужі, творчі. І це не гучні слова.

- Як відпочиваєте від роботи?

- У холодну пору року на вихідних з друзями вибираємося пограти у боулінг або більярд. Навесні і влітку після роботи граємо в футбол. У нашій компанії є своя футбольна команда з співзвучною назвою «Гектар», беремо участь в аматорській футбольній лізі міста Миколаєва.

- Назвіть Ваш список базових навичокуспішного керівника компанії.

1. Стратегічне мислення. Бо якщо не бачити бізнес як систему, не вийде його будувати на довгу перспективу. 2. Комунікативні навички (спілкування зі співробітниками і партнерами, інвесторами) на вищому рівні. 3. Уміння швидко приймати рішення і брати на себе відповідальність за успіхи та невдачі.

- Останнє запитання. Що б Ви побажали читачам журналу?

- Напередодні чарівних новорічних свят бажаю всім відволіктися від турбот і подивитися на світ дитячими очима. Бажаю читачам відчути радість і позитивні емоції в колі близьких і дорогих людей. Всім нам треба обов'язково набратися сил для новихзвершень.

Дякуємо за цікаву розмову!

Автор: Ольга Уставщикова

Віталій Левченко